یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

صدای زنگ تلفن دفتر آقای رییس به صدا در می‌آید. پشت خط، یک نفر از کسانی است که برای پروژه و یا کاری که قولش را همین چند روز پیش از رییس پیشین گرفته تماس گرفته است.

پشت خط مدام این ترجیع‌بند را تکرار می‌کند که رییس پیشین به من قول داده که این کار انجام می‌گیرد، اما هر چه می‌گوید این پاسخ را می‌شنود در جواب که: «قول‌های رییس پیشین به خودش مربوط است، فعلاً من تصمیم می‌گیرم».

زننده گل تاریخی خيبر خرم‌آباد به پرسپوليس تهران بعد از 4 سال، دوباره به ورزش لرستان بازگشته است. از آن روزی که محمدی‌اصل با گل زیبایش شادی را به مردم خرم‌آباد هدیه کرد تا به امروز هیچ تغییر چشم‌گیری در زیرساخت‌های ورزش لرستان رقم نخورده است.

اگر نگوییم پس‌رفت داشته‌ايم، پیشرفت هم نکرده‌ایم. هنوز ورزشگاه 15 هزار نفری خرم‌آباد در منطقه كمالوند ساخته نشده است. مشعل دهکده المپیک به خاموشی کشیده شد. سالن چندمنظوره معلوم نشد چرا خاك مي‌خورد. سالن سرپوشیده دوومیدانی هم نیمه‌ساز باقی مانده است.

این‌ها تنها در مرکز استان رخ داده است. ورزشگاه 15 هزار نفری بروجرد به یک ورزشگاه 5 هزار نفری تبدیل شد و البته هنوز هم ساخته هم نشده است.

اقدامات مثبتي مثل بازسازی ورزشگاه تختی خرم‌آباد آن‌قدر حقير مي‌نمايد که در چشم نیاید و تشنگی ورزشکاران لرستان را سیراب نکند. برای پی بردن به عمق فاجعه داشته‌های زیر ساخت ورزش لرستان کافی است به وضعیت خانه به دوشی تیم فوتبال گهر نگاه کنید تا بدانید در ورزش این استان چه‌ها می‌گذرد.

نبود مراکز صنعتی بزرگ و حمایت کننده‌های مالی مزید بر علت شده‌اند تا ورزش لرستان و خرم‌آباد آن‌گونه که باید در جهت پیش‌رفت و توسعه حرکت نکرده باشند و از حضور در میادین سطح اول ورزشی کشور محروم بماند.

سرانه 50 سانتی‌متری ورزشی برای جمعیت 2 میلیون نفری استان لرستان دیگر پاسخگوی كشف و رشد غلام‌رضا محمدی‌ها، آرش میراسماعیلی‌ها، ابراهيم میرزاپورها، طالب نعمت‌پورها و ... نیست. امروز نبود مراکز حمایت‌کننده مالی و نبود زیرساخت‌هاي ورزشی به آن‌چه که بر داتیس و دارتاک گذشت ختم می‌شود.

به هر روی با توجه به این که دولت دهم مردادماه عمرش به پایان می‌رسد و تیم جدیدی مدیریت اجرایی کشور را در دست می‌گیرد، دو سؤال بدون پاسخ مي‌ماند:

1- آمدن رضا محمدی‌اصل به جای فرهاد نیکوخصال به عنوان سكان‌دار ورزش لرستان با توجه به رو به پایان بودن عمر دولت چگونه توجیه می‌شود؟

2- آیا دولت بعدی به محمدی‌اصل برای ادامه کار اعتماد می‌کند یا با دستوری از بالا جهت رفع و رجوع کردن قول‌های داده شده و برای از سر باز کردن مدعیان دست به این تغییر برای تنها 5 ماه زده است؟

بايد به انتظار نشست و ديد آشي كه برخي از جمله نمايندگان استان در اين زمينه مي‌پزند، چه مزه‌اي خواهد داشت و آيا محمدي‌اصل قادر خواهد بود دهكده المپيكي را كه عمليات اجرايي آن در زمان مديريت خودش در استان آغاز شده و قرار بود سال 88 به پايان برسد را تكميل كند يا باز هم شاهد فقر لرستان در زمينه داشتن ورزشگاهي حتي در حد متوسط استانداردها در لرستان خواهيم بود...

 

ساسان عسكري‌عالم

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا